недеља, 10. август 2008.

Intervju u Norveškoj

Pisao sam o postupku traženja posla za informatičara u Norveškoj koji sam ja iskusio. Napomenuo sam da sam obavio više od osamdesetak telefonskih "follow up" razgovora da bi se to svelo na nekih pet ili šest zakazanih telefonskih intervjua. Na kraju svega toga uspeo sam da odradim dva intervjua u Norveškoj i na oba nisam prošao ali sam uspeo da dobijem posao. Verovatno vam nije jasno kako je to moguće, ali život je čudan i nepredvidiv do samog kraja.

Testiranje
Za oba intervjua sam imao testiranje. Pre nego što sam došao u Norvešku radio sam online testiranje koje je uobičajna procedura u nekim kompanijama.
U prvoj kompaniji sam imao tri testa: test znanja engleskog sa ograničenim vremenom, test analize grafikona i podataka sa ograničenim vremenom i test profil ličnosti sa neograničenim vremenom da se završi.
U drugoj kompaniji sam imao samo test profil ličnosti.

Ko želi da se istestira neka se registruje i neka proba: Test (FYI: Ovaj link više nije aktivan, ako neko nađe novi link koji radi neka postuje da ga ispravim.)

Koliko traje intervju?
Moj prvi intervju je bio od 9 pre podne do 4 po podne sa pauzom za ručak i obilaskom zgrade u kojoj je kompanija.
Drugi intervju se sastojao iz dva dela. Oba dela su trajala otprilike sat ipo svaki.


Agenda intervjua
Oba intervjua su imala manje više istu agendu:
  • Predstavljanje kompanije
  • Predstavljanje radne biografije kandidata
  • Diskusija
  • Analiza testa i lični profil

Ko prisustvuje intervju?
  • Menadžer
  • Menadžer i neko iz kadrovskog
  • Menadžer i njegov šef
  • Vođa tima, neko iz kadrovskog i agent agencije za zapošljavanje (ako ga je kompanija angažovala)

Plaćanje troškova
Troškove snosi kompanija koja vas poziva i to najčešće uključuje: avionsku kartu, prevoz od i do aerodroma kako u Srbiji tako i u Norveškoj, jedno prenoćište u hotelu ili kako se dogovorite, karte za gradski prevoz na dan intervjua. Naravno veoma je važno da sačuvate sve račune kako biste mogli da ih kasnije pravdate. Tu umeju da budu malo spori tako da se može čekati i nekoliko meseci na isplatu troškova ali pošaljite email osobi u kadrovskoj ili menadžeru čisto da ih podsetite na obavezu. Sve u svemu pare ćete dobiti.

Posle intervjua
Ja sam uvek posle intervjua slao follow up pismo osobama koje sam upoznao na intervju kako bih se zahvalio na posvećenom vremenu i da mi se posao dopada i da sam siguran da sam prava osoba za njih. Onda se čeka na njihov odgovor da li si prošao ili ne. Menadžer sa prvog intervjua me je stalno zavlačio i kupovao vreme tako da sam na kraju shvatio da od njega nema ništa. A što se tiče drugog intervjua dobio sam odgovor za otprilike nešto više od nedelju dana ako se dobro sećam. Kao što sam rekao oba puta sam odbijen. Drugo odbijanje su tako sročili da mi nije jasno kako to da nisam dobio posao ali i to se dešava.
Ono što sam ja zaključio je da su Norvežani na intervju jako fini i da je jako teško na osnovu takvog ponašanja doneti bilo kakav zaključak da li si prošao ili nisi.

Rasplet
Malo više od dva meseca posle drugog intervju ta isto kompanija mi je ponudila posao i ja sam ga prihvatio jer su po njihovim rečima bili veoma zadovoljni na intervju ali im je bilo teško da donesu odluku jer su nijanse odlučivale.

2 коментара:

Goran Jovanovic је рекао...

deki pa ti si se bas namucio sa njima, javlja se neka greska kada hocu da probam TEST

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Gorane,

Hvala na informaciji, azurirao sam blog ali nisam nasao novi link za testiranje, bar za sada...

Sto se tice muke, nije lako doci ovde ali kad se uspe onda je sve u redu. Procedura trazenja posla je manje vise standardna samo sto se kod nas posao tako netrazi nego zna se kako stvari funkcionisu, zato smo tu gde jesmo ali to je neka druga tema koja mene vise preterano ne dotice...