недеља, 10. август 2008.

Kako sam tražio posao - Korak po korak

Pokušaću u što kraćim crtama da objasnim kako sam tražio posao informatičara u Norveškoj. Svačija priča je različita i u principu zavisi od posla, struke, poznavanja jezika i mnogih drugih okolnosti.

Pošto sam shvatio da bi bilo ekstremno teško da u Srbiji naučim Norveški u dovoljnoj meri da mogu da radim kao informatičar odlučio sam se da tražim poslove i kompanije u kojima je engleski zvaničan jezik što u samom startu umanjuje šanse za pronalaženje posla ali nikako neznači da je dobijanje posla mission impossible.

Sajtove koje sam ja redovno posećivao i tražio odgovarajući oglas su: www.nav.no i www.finn.no
Iako nisam počeo da učim Norveški ipak sam naučio odredjene reči koje mi pomažu u lakšem snalaženju po sajtovima pošto ih ima dosta koji su samo na Norveškom. Za traženje posla sam tražio uvek linkove koji imaju reči: "Ledige jobber", "Ledige stillinger". Kasnije sam počeo da koristim i Google translate pomoću koga sam odredjeni tekst ili celu stranicu prosledjenu kao link prevodio sa Norveškog na engleski.

Kada bih pronašao interesantan oglas sledeći korak mi je skoro uvek bio da pošaljem svoj CV i cover letter ili što bismo mi rekli propratno pismo i najčešće odmah sutradan ili nekoliko dana posle slanja tih dokumenata zvao bih kontakt osobu kako bih proverio da li je kontakt pogledao moja dokumenta, zamolio bih da mi kaže malo više o poslu, kompaniji a ponekad i neformalno ćaskao o životu u Norveškoj ili nekoj temi koja bi se otvorila tokom razgovora.

Obično u oglasima postoji rok do koga treba aplicirati za posao tako da se mora sačekati da taj rok prodje kako bi se nastavili dalji razgovori što sam ja koristio da u prvom telefonskom razgovoru ostavim opciju da se ponovo javim kada rok istekne i raspitam se kako napreduje proces selekcije kandidata.

Kada rok za apliciranje istekne i ukoliko ne dobijem poruku da kompanije nije zainteresovana za mene najčešće bih ponovo zvao kontakt osobu i dalje se raspitivao o procesu intervjuisanja. Ako je kompanija zainteresovana onda sledi zakazivanje telefonskog razgovora u odredjeno vreme.
Zakazani telefonski razgovor obično traje od 45 minuta do sat vremena i razgovara se sa nekim iz HR ili sa nekim menadžerom sektora u kome ću raditi. U nekom narednom postu pisaću više o svojim iskustvima u telefonskim intervjuima. Posle obavljenog telefonskog razgovora obično se dogovorim o tome kada mogu da očekujem njihovu odluku da li ću biti pozvan na intervju u Norvešku.

Ukoliko su zadovoljni samnom tokom telefonskog intervjua onda sledi poziv na intervju u Norvešku. U nekom od sledećih postova pisaću o svojim iskustvima sa intervjuima u Norveškoj.

Nakon obavljenog intervjua sledi provera referenci, ja sam tu imao problem što moje reference ne govore dobro engleski ali su manadžeri u Norveškoj imali razumevanje za to i uvek nalazili neko rešenje tj. nekoga ko govori srpski i engleski i pomaže oko prevođenja.

Posle obavljenog intervjua se čeka na konačan odgovor o tome da li je kompanije spremna da vam da ponudu ili niste prošli.

6 коментара:

srebrna је рекао...

odlican post koji sadrzi bitne elemente puta na koji se rijetki odlucuju, hvala

Dejan Mladenović је рекао...

Oprosti sto nevideh tvoj komentar.

Hvala u svakom slucaju. Sa srecom ako se odlucis na isti korak.

Moje skromno misljenje ko krene ovim putem pozlatice mu se...

jelena је рекао...

Drago mi je da je neko hteo da se otvori i ispriča svoj put do obećane zemllje.
Da li mi možeš reći kakva je situacija za posao za ing telekomunikacija, suprug govori engleski a ja sam zdravstveni radnik i počela sam da učim norveški...Ako imaš neke informacije molim te da mi javiš, kao i koje su cene stanova po Oslu i okolnim mestima, naravno za nas dvoje neki manji stančić....
Unapred hvala
Jelena

Dejan Mladenović је рекао...

Sto se tice stana pogledaj ovde http://www.finn.no/eiendom/ izaberi opciju Leimarkedet pa ...til lei
Odatle mozes da biras koje te mesto interesuje i da kreiras svoje kriterijume za pretragu.

Sto se tice posla pogledajte ovde http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=&EXTENT=3947&JOB_CATEGORY%2FCATEGORY=5409 pa neka on unese jos dodatnih kriterijuma ipak on zna bolje sta ga interesuje.

Nikola Kolev је рекао...

Pozdrav,
zovem se Nikola, imam 23god. trenutno zivim u Italiji. Imam dosta iskustva u ugostiteljstvu, dugo sam radio kao portir u hotelu, pricam odlicno engleski i italijanski. Reci mi, da li postoji neki sajt, gde bih mogao da se kandidujem za ovakvu vrstu posla?

Unapred hvala!

posao је рекао...

Puno korisnih informacija. Hvala.