среда, 08. април 2009.

Priznavanje obrazovanja stečenog u Srbiji

Moram da sebi dam oduška i da napišem nešto sa čime se veoma često oduševljam od kada sam došao u Norvešku. Izašao sam sa posla kako bih otišao do NOKUTA čisto da proverim da li su dokumenta koja imam u redu i ako postoji mogućnost odmah i da predam svoja dokumenta. Sticajem okolnosti kada sam stigao na četvrti sprat zgrade u kojoj se nalazi NOKUT ja sam bio peti u redu, lično nisam očekivao toliko veliku gužvu, kada sam taman pomislio da ću sada dangubiti jako dugo čekajući u redu, žena koja radi na prijemnom kada je videla gužvu rastrčala se po kancelarijama i začas posla su se stvorili službenici, za tren oka svi smo imali svog službenika sa kojim smo mogli da odradimo proceduru apliciranja. Prosto nemogu da verujem da su ljudi bili tako predusretljivi, a kada se samo setim kako sam svaki put kad odem za neki papir u Srbiji „rađao mečku“ samo mogu da još jednom ponovim da sam presrećan što sam ovde u Norveškoj a više se nepatim u Srbiji.

Posle predavanja dokumenta u roku od tri nedelje dobiću pismo od NOKUTA da su moja dokumenta zavedena i dobiću registarski broj pod kojim su dokumenta zaveda koji mogu da koristim kada se budem raspitivao u vezi svog slučaja preko emaila ili telefona.

Vreme procesuiranja je između tri i četiri meseca

Potrebna dokumenta:
Važna napomena: Kada sam došao u NOKUT, jedna od službenica je iskopirala sva moja dokumenta tako da sam originale i overene kopije sačuvao i njih nisam predao.

- Original diplome Mašinskog Fakulteta
- Overeni prevod (na engleskom ili norveškom) originala diplome
- Uverenje o položenim ispitima sa fondom časova
- Overeni prevod (na engleskom ili norveškom) uverenja o položenim ispitima sa fondom časova
- Svedočanstvo o završenoj srednjoj školi (ne mora da se prevodi na engleski ili norveški)
- Kopija stranice pasoša sa slikom kao identifikacija
- Obrazac koji se dobija u NOKUT ili može da se skine sa njihovog sajta

Ako je prezime različito u pasošu i ostalim dokumentima onda je potreban i venčani list

Vazniji linkovi:
http://www.nokut.no/

Vaznije podaci:
NOKUT
Poštanska adresa: Postboks 1708 Vika, 0121 Oslo
Ulica: Kronprinsens gate 9, Oslo
Telefon: + 47 21 02 18 00
Fax: +47 21 02 18 01

Telefon za informacije u vezi priznavanje stranog obrazovanja
+47 21 02 18 60
Radno vreme za informacije: Pon – Čet od 12:00 do 15:00

Postmottak@nokut.no

42 коментара:

Stefan је рекао...

Deki, ovo i mene čeka uskoro, tj. za par dana pošto sam napokon diplomirao i stekao zvanje inženjer mašinstva za proizvodno mašinstvo, VI stepen. Nisam znao za ovaj podatak da mi treba i fond časova. A već sam predao zahtev za izdavanje uverenja o položenim ispitima na faksu. U svakom slučaju tražiću im ponovo. Hvala druže na informacijama.
Pozdrav

Dejan Mladenović је рекао...

Nema na čemu, samo guraj dalje. Kod nas na mašincu u Beogradu je to isti dokument, uverenje o položenim ispitima sa fondom časova.

Pre neki dan sam bio ponovo u NOKUTU da predam dokumenta za ženu. Sve je na kraju bilo u redu.

Stefan је рекао...

Predpostavljam da je za fond časova dovoljna informacija o sedmičnom broju časova, ono poput 2+1, tj. 2 časa predavanja i 1 čas vežbi. Pozdrav

Анониман је рекао...

Dejane, na koji mejl mogu da te kontaktiram, posto imam neka pitanja u vezi odlaska iz Srbije u Norvesku... Meni izgleda nestvarno da mi Srbi mozemo da odemo u tako jaku i sredjenu zemlju bez nekih ogromnih komplikovanih procedura!
U svakom slucaju, ako mozes da mi ostavis kntakt mejl i eventualno neki skajp nick ako imas!
Puno hvala unapred i pozdravljam te!

Nenad

Анониман је рекао...

Zdravo Dejane, vidim da pises o svemu ovome jednostavno i kao ono-Norveska bez muke (ili bar tako zvuci) :-) Zavrsio sam farmaceutski fakultet u Beogradu, hteo bih da odem u NOR , da li ista znas ista vezano za farmaceute, da li se verifikuje diploma u celosti i vazi kao da sam zavrsio tamo isti fax ili ima dodatnih polaganja ili nema nekih ogranicenja za industriju ali za apoteke treba npr. drzavni ispit? Ili da li iko ista zna za farmaceute iz Srbije kako tamo prolaze?
nysehd@yahoo.com
Hvala

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav,
Dobro ti je to sa Norveski bez muke ali mora u apostrofe da se stavi. Mukotrpan je put do Norveske, bar meni bio, ali se isplati i nekajem se ni jednog trenutka sto sam Srbiju napustio. No da se vratimo na ono sto tebe interesuje. Najbolje je da pitas ove u nokutu ili jos bolje safhu, posalji im email ili pozovi preko skype i razgovaraj sa njima. Ja licno neznam posto nisam u toj bransi. Ono sto znam da neki od nasih koji rade kao medecinara posle izvesnog vremena bivaju poslani od poslodavca da polazu nekakav ispit kako bi mogli da izdaju lekove u bolnicama. Poznajem jednu devojku koja je zavrsila farmaciju ovde u Norveskoj i prvo je radila u apoteci a posle izvesnog vremena je nasla posao u struci. Nadam se da sam ti makar malo pomogao tj. smanjio muke ;-)

Анониман је рекао...

Ajde videcu, hvala
Dragan, farmaceut

Анониман је рекао...

Cao Dejane,
ja sam medicinska sestra i htela bih u Norvesku da radim. Sve ovo sto si napisao je super i samo sam htela da te pitam jel znas skype od SAFH.
Unapred hvala,
Jelena: jellena_79@yahoo.com

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Jelena,

poslao sam ti email.

Анониман је рекао...

Hvala Dejane! Primila sam e-mail!
Pozdrav, Jelena

Novica је рекао...

Zdravo Dejane,

jako dobro si opisao svoja iskustva i u njima dao vrlo korisne informacije.

Ja sam zavrsio masinstvo i zeleo bih da te pitam par pitanja vezano za temu "masinac u Norveskoj"

Ako ti nije problem, zamolio bih te da se javis : nova.ones@ymail.com

Hvala puno,veliki pozdrav,
Novica

Анониман је рекао...

Pozz Dejane... diplomirao sam na Bioloskom fakuletu u Beogradu,zvanje Mastera biloskoih nauka...
Kakva je situacija sa biolozim u Nor ?? imam druga u Hamaru kod Osla koji je dobio drzavljanstvo,poziva me kod sebe da zivim za pocetak dok ne nadjem posao... da li je to olaksavajuca okolonost ? ...pitanje imam i za nostrifikaciju diplome, da li mi isto sve treba kao i tebi ?
Veliki pozdrav
Bio bi ti zahvalan da se javis na mail.
lalicbelgrade1@yahoo.com

Lela је рекао...

Zdravo, Deki!
Srecna vam Nova godina!!!
Procitala sam sve postove i resih da ti postavim jedno pitanjce. Nadam se da ces imati volje i vremena da mi odgovoris :)
Diplomirala sam na ekonomskom u Nisu. Videla sam u nekom od komentara da je tvoja zena odradila nostrifikaciju. Zanima me kakve su joj sanse za posao u struci? (Sto ne znaci da bih i ja imala iste :) ) Dok nisam videla tvoj komentar, nisam bila ni zainteresovana za nostrifikaciju.
Unapred hvala!!!
moj mail:lela.todorovic@gmail.com

Анониман је рекао...

Pozdrav Dejane ! Imam jedno pitanje, zanima me da li je autorizacija isto sto i nostrifikacija diplome ?

Dejan Mladenović је рекао...

Uf. Tesko pitanje. Pravo da ti kazem neznam tacnu definiciju oba pojma tako da iskreno govoreci nemam pojma da li je isto i koja su ti mogucnosti sa jednom ili drugom. Mozda medecinari znaju bolje posto je njima procedura komplikovanija pa onda oni su malo dublje u toj materiji.

nebojsa је рекао...

Pozdrav Dejane,

ja sam dipl.ing.geodezije, diplomirao sam na gradjevinskom fakultetu odsek geodezija, po starom programu i imam zvanje dipl.ing. kao i uverenje da se moja diploma izjednacava sa diplomom mastera, studije traju 5 godina... Imam i par godina iskustva na velikom projektu, pa me zanima koji je najbolji put za posao u norveskoj naravno sa priznatom diplomom MSc, da li je moguce odavde poslati sva potrebna dokumenta na adresu u Oslo(preko nokut.no) pa onda aplicirati preko neta za neki posao ili??? Koje su mogucnosti za priznavanje moje diplome, i pronalazenja posla tamo, bio bi ti veoma zahvalan ako bi nasao vremena da mi odgovoris a i ovako sam ti zahvalan jer sam mnogo informacija od tebe pokupio...Engleski znam dobro, a sporazumevam se i na nemackom, da li je to dovoljno za pocetak i rad u inzenjerskoj struci? Zena mi je dipl.pravnik kakve su mogucnosti za nju tamo?
Moj mail je mazalicanebojsa@yahoo.com
Jos jednom hvala druze.
Pozdrav

Dejan Mladenović је рекао...

Ono sto napisah u emailu evo i na blogu.
Izvinjavam se sto nisam odmah odgovorio ali krenuo sam sa novim posloma tako da sam dosta zaokupljen sa tim aktivnostima.

Sto se tice slanja dokumenata NOKUTu to su neki ljudi radili iz Srbije. Slali su sva dokumenta DHLom direktno na nokutovu adresu.

Mislim da nebi trebalo da bude problema sa potpunim priznavanjem diplome tj. da budes MSc. Naravno preko neta je jedan od opcija za trazenje posla pod uslovom da ga ima u tvojoj bransi sa cime ja nazalost nisam upoznat.

Sto se tice posla za tvoju zenu u struci nije lako imamo jednu prijateljicu koja je radili ali samo kratko vreme u struci i mora da se dobro vlada jezikom da bi se taj posao radio sto iziskuje vreme i dosta sati ucenja.

Pozdravi i sa srecom u trazenju posla.

bole је рекао...

deki jedno pitanje da li ja tebam da sa;kem diplomu u norveskoj za autorizaciju ako imam Poljoprivrednu skolu ili mogu sa diplomom direktno u norvesku i da trazim posao.hvala unapred

Dejan Mladenović је рекао...

Moze i jedno i drugo. Po meni mozda nije lose imati dokument iz NOKUTA jer na taj nacin pokazijes sta tvoja diploma vredi u Norveskom sistemu. Medjutim ako imas iskustva koje mozes da plasiras ovde pa poslodavac nece toliko gledati tvoju diplomu onda NOKUT mozes da odradis kasnije kad vec krenes da radis.

bole је рекао...

hvala druze , a imam jos jedno pitanje supruga mi je med.tehnicar da li ona moze sa diplomom naravno prevedenom na norveski da trazi posao direktno kada tek stignemo gore ili mora da salje diplomu na autorizaciju?i jos nesto ako mozes da mi pruzis informaciju ako uopste znas koji posao srbi najlakse dobijaju sem medicine?

Dejan Mladenović је рекао...

Za medecinare je autorizacija komplikovanija mora da pogleda na sajtu nokuta i safh nemoze da radi bez autorizacije kao medecinar.

Dejan Mladenović је рекао...

90% ljudi koje znam su medecinara onaj ostatak su partneri (zene muzevi) koji su dosli sa medecinarima i oni su razlicitih zanimanja nema pravila.

bole је рекао...

e pa hvala ti druze puno samo jos jedno pitanje ako ti nije problrem po tebi kakve su sanse da se srbin sada zaposli kao medicinski tehnicar eza iskustva ?

Dejan Mladenović је рекао...

Nema veze da li si Srbin ili neko drugi. Tesko je svakome bez iskustva da dobije prvi posao. Nije lako ni Norvezanima konkurencija je nemilosrdna. Ljudi dolaze iz drugih zemalja u Evropi da rade u Norveskoj jer je jedna od retkih zemalja u kojoj je trziste rada kako tako stabilno

U stvarno svetu iskustvo je ono sto je veomo bitno. Naravano ima vaznije stvari od toga a to je koga poznajes ali onda se prebacujemo u neki drugi domen.

Sve u svemu moras da imas iskustvo da bi imao kakve takve sanse.

Ja sam recimo sa sest godina iskustva u Srbiji trazio posao skoro 11 meseci dok nisam dobio ugovor u Norveskoj. Posao koji od nedavno radim dobio sam zahvaljujuci iskustvu iako neznam norveski a potrebno je znanje jezika. Progledali su mi kroz prste za sada jer nemogu da nadju coveka sa potrebnim iskustvom a da zna Norveski i da hoce da radi za ove pare za koje ja radim.

bole је рекао...

znaci bez iskustva ni u zdravstvu

Анониман је рекао...

Cao, Dejane
Zelim prvo da kazem da je divno sto imas svoju web stranicu i sto dajes informacije nasim ljudima ovde. Takvi ljudi kao ti su retkost.
Ja sam medicinska setra i radim u Beogradu vec sedam godina. Imam polozeni i razne kurseve prve pomoci, KPR-a...Htela sam da dojem u Norvesku da radim, al znas kako je to ovde u Srbiji tesko ostaviti stalan drzavni posao...bla,bla da ne davim. Sve u svemu, interesuje me kakve su sanse da nadje posao i koji nivo znanja norveskog jezika mi treba.
Unapred VELIKO HVALA
moj mail je Matic.Z.85@gmail.com

Dejan Mladenović је рекао...

Ja odgovorih na tvoj email pa da se ne ponavljam na blogu.

dusko је рекао...

g.Dejane,
Diplomirani defektolog sam sa master diplomom i želim da živim u no.Našu diplomu u potpunosti priznaju i znam da ima defektologa u no.ali ne mogu da ih nađem.Možda mi Vi možete pomoći da pronađem nekog defektologa koji u no.radi u struci.
Hvala.

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Dusko, pretpostavljam da ih ima ovde u Norveskoj ja licno sam upoznao jednu nasu zenu iz Beograda koja je defektolog ali mislim da nije radila svoj posao bar tada. Nazalost nemam kontakte sa njom tako da nemam neku korisnu informaciju po tom pitanju.

Dejan Mladenović је рекао...

Potpuno te razumem sto nemozes da ih nadjes nema mnogo voljnih ljudi da podele svoje iskustvo. Citaj "Vecina gleda svoje dupe..."

dusko је рекао...

Hvala Dejane.
Svako dobro ti zelim!

Анониман је рекао...

Pozdrav autoru clanka, imam nekoliko pitanja, ako mi mozete odgovoriti.

Iz srednje skole imam diplomu elektrotehnicara racunara, a iz fakulteta profesor razredne nastave (ucitelj-upisujem ove godine master). Zanima me:

-Da li se isto obracam NOKOT-u?
-Koja dokumenta su potrebna?
-Koja je procedura?
-Za koja radna mesta mogu konkurisati?
-Koja je visina troskova (takse)?

Ukoliko ne znate odgovore na neka pitanja, od velike pomoci bi mi bilo ako biste mi potvrdili da li na ovom mejlu pitam njih direktno za vise informacija:

postmottak@nokut.no

Unapred zahvalan, Milan.

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Milane,

Potrudicu se da te usmerim posto precizne odgovore na tvoja pitanja nemam, nazalost.

NOKUT je za visoko obrazovanje za srednju skolu je jedna druga institucija ali sam trenutno zaboravio kako se zove.
Probaj da pocnes odavde pa cackaj dalje http://www.nav.no/NAV+EURES+mobilitet+i+Europa/Utdanning+og+spr%C3%A5koppl%C3%A6ring/Godkjenning+av+utdanning

pogledaj i ovaj sajt na njemu ima raznih informacija o Norveskoj www.norway.no

Sto se tice troskova kada sam ja predavao u NOKUTu nije se nista placalo.

Dobro se raspitaj da li za prosvetne radnike treba specijalno priznavanje diplome, gotovo sam siguran da je tako ali ipak se ti raspitaj u NOKUTu.

Pozdrav i sa srecom u trazenju posla i priznavanja diplome.

Анониман је рекао...

Dejane hvala na brzom i krajnje ljubaznom odgovoru. (to mi se retko dešava od kad se raspitujem o Norveškoj)

Pogledaću likove koje ste mi poslali, nadam se da ima korisnih informacija.

Pozdrav.

Анониман је рекао...

Ne znam da li je ova tema jos uvijek aktivna, ali da pokusam.
Citam ovo sve i odusevljena sam sa nacinom na koji to sve dunkcionise. Ja sam iz BiH, ali imam i drzavljanstvo RS-a. Zavrsila sam geodetski fakultet u Bg-u i zelim da pobjegnem odavde "glavom bez obzira" :)... Ovako, sto se tice nostrifikacije diplome, zasto je potrebno da im se dostavi original, da li je to neophodno? Ako jeste, hoce li mi vratiti taj original i ko mi garantuje za to? Mozda sam malo vise skepticna, ali eto, da pitam. I ne znam, kakve su sanse geodetama na tom kraju svijeta? Puno pozdrava i sve najbolje!

Dragana је рекао...

Mozes mi odgovoriti i na mail. Anonimna je Dragana i moja adresa je draganaradivojac@hotmail.com.

milan је рекао...

Moja sestra vec dve godine ima problem priznavanje medicinnske skole preko i to sa poznavanjem stranog jezika tj.njihovog....
https://twitter.com/SkolaSArhangel

anonimus је рекао...

Upravo sam sad video ovaj blog sa sadržajem za kojim već dugo tragam. I sam sam zainteresovan da napustim zemlju u kojoj sam rođen, pošto od svog rada sa stečenom diplomom ovde ne mogu da živim. Po struci sam diplomirani defektolog - oligofrenolog, osposobljen za rad sa decom i odraslima sa smetnjama u mentalnom razvoju. Koja je šansa da dobijem posao u struci u Norveškoj? Da li je uopšte ova struka tamo zastupljena i, na kraju, da li se priznaje naša diploma?

Анониман је рекао...

Uverenje o položenim ispitima sa fondom časova. Tu se misli na dodatak diplomi?

Анониман је рекао...

Pozdrav Dejane,
da li mozda znate da li je diploma Uciteljskog fakulteta u Beogradu priznata u Norveskoj?
I jos nesto, imam dvojno drzavljanstvo- srpsko i rumunsko,konkretno zanima me da li sa rumunskim pasosem mogu nesto da postignem u Norveskoj ili to nema nikakve veze? :)

Анониман је рекао...

Zdravo Dejane mozes li da mi na mail posaljes da li bi mogao da nostrifikujem diplomu prirodno matematickog fakulteta odsek Biologija i sa masterom ekologija i da radim u Norveskoj?? Hvala.. moj e-mail : milos-west@hotmail.com

Анониман је рекао...

Zdravo Dejane postovanje, da li bi mogao da i meni posaljes na mail bliznakinje88@hotmail.com kako da nostrifikujem ili autorizujem diplomi vaspitaca, strukovni vaspitac, specijalista za pripremni predskolski program, i da radim u Norveskoj? Hvala puno unapred