недеља, 04. децембар 2011.

Polaganje Norskprøve 3

Evo spremam se da polažem ispit Norsk prøve 3 krajem Januara 2012 pa bi mi bilo od velike pomoći da ako je moguće oni koji su već položili taj ispit po mogućnosti nedavno napišu u komentarima:
- Koja pitanja su imali na Norsk muntlig testu?
- Koje teme su pisali na pismenom delu testa?
- Bilo koje korisne informacije koje pomažu da se ovaj ispit što lakše položi

Hvala unapred.

P.S. Na youtubu sam našao jedan video kako ovaj ispit izgleda pa ako nekoga interesuje neka potraži na youtubu Norskprøve 3 muntlig

37 коментара:

Ivan је рекао...

POzdrav Dejane!!!!
Norskprøve 3 polazem i ja krajem januara,ali nisam u Oslu nego u Fredrikstadu.Upravo su me danas zvali da mi potvrde uplatu na njihovom racunu,i da mi kazu da ce mesto odrzavanja ispita biti poslato postom na kucnu adresu...Ako se ne varam to je test nivoa B1,i ja ucim iz knjige Stein på stein.Primer ranijih ispita i pitanja koja su bila prethodnih godina moze se naruciti na sajtu Folke univerziteta,to verovatno znas.Kostaju oko 120 kruna,nisam siguran.Mada,postoji mogucnost da se ti isti testovi nadju i u biblioteci,ja sam licno uzeo Muntlig Norskprøve 2 og 3...toliko od mene,ukoliko bude jos kojih korisnih informacija javljam se

Zoki је рекао...

Ivane da li bi mogao da pojasnis proceduru uplate? Pretpostavljam da si sve obavio online. Jesi li to odradio preko sajta Folkeuniversitet?
Pozdrav.

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Ivane.
Hvala na informacijama. Ja sam uplatio online ali do sada nisam dobio nikakvu informaciju gde ce i kada biti testiranje. Da nabavio sam testove sa prethodnih testiranja. U svakom slucaju sa srecom i tebi i meni.
Cujemo se.

Ivan је рекао...

pozdrav zoki!!!!uplatu sam izvrsio licno u banci,nisam isao online...ima sve na sajtu f.universiteta,mada treba odabrati mesto polaganja,npr.Fredrikstad,Oslo,onda hoces polagati na nynorsk ili bøkmal ,d ili personnummer,broj telefona,hoces muntlig ili skriftlig ili oba odjednom...Rok za prijavu je vec istekao,polaze se krajem januara...pa,nek nam je sa srecom...

Anela је рекао...

Postovanje
Zanima me kakvu sansu imam da dobijem dozvolu za boravak . Zavrsila sam srednju skolu (tacnije zubotehnicku) pa sam poslala diplomu na autorizaciju gore. I zanima me kolike su sanse kao zdravstveni radnik upasti gore :) ako ista znas naravno

Hvala unaprijed

Zoran је рекао...

Hvala Ivan. Samo me jedna stvar buni.
Da li moze da se polaze test ukoliko nemam D ili personnummer?

Dejan Mladenović је рекао...

Dobio sam odgovor od FU da cu dobiti obavestenje o datumu i mestu polaganja nekih dve nedelje pre polaganja.

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav Anela,

Ono sto znam to je da su zubari privartni u Norveskoj. Sto se tice njihovog zaposlenja nisam upucen u to.

Анониман је рекао...

cao deki ..htela sam da te pitam ako ovde u srbiji zavrsim kurs norveskog preko neke skole stranih jezika ..da li ce mi se priznati sertifikat u norveskoj..i da li da pocnem da ucim jezik ovde ili da odem tamo pa da ucim...zavrsila sam ekonomiju.. da li znas ima li neki on line kurs iz oblasti ekonomije besplatan a na norveskom? Hvala.

kelly је рекао...

caos. Ja mozda nisam adekvatna osoba da odgovorim jer sam polagala pre par godina al kako cujem i vidim nista se nije promenilo.... naime,moj savet kod pismenog dela ti je da prvi deo testa lytteforståelse na norveskom dobro slusas i pratis... jer tu ima caka a sam ojedna rec je ipravan odgovor... npr meni je bilo pitanje, tacnije tekst je isao ovako.... covek je usao u biblioteku i trazio neku knjigu i posto je nije nasao otisao je sprat nize u knjizaru i trazio knjigu. Nakon sto ju je nasao kupio ju jei izasao... pitanje je bilo gde je covek nasao knjigu.... vecinom se ljudi zeznu i kazu u biblioteci posto se na to vrsi fokus u tekstu no medjutim odgovor je u knjizari.... iz tih sitnicarenja je moj savet fokus na slusanje... i ako nisi stigao da zapises neki odgovor ne gubi vreme da se prisecas odgovora nego slusaj sledece pitanje... pitanja idu poprilicno brzo i ako i dalje sedis na proslom pitanju ima da procitaju jos 2 pitanja pre nego ti skontas sta se desilo.... oni ce ponovo sve da procitaju i tada dopuni ono za sta nisi siguran...

zatim dalje si pitao sastav... meni je bila tema... tvoj prvi biznis,kako bi ga startovao i sta ti je sve potrebno.... jos od tema sto znam da subile jeste prva ljubav, uredjenost norveske, sta mislis sta se treba promeniti u socijalnom sistemu norveske i slicno.... uglavnom uvek je jedna tema ovako iz zivota a jedna je vezana konkretno za uredjenje nrveske....

moj savet u ovom delu jeste da se fokusiras na sto vise nacina da istu rec kazes... nemoj recenice sve pocinjati sa Det var, Det blir, Det der osv. Recenice pocinji na razlicite nacine... umesto reci skjønner svaki put koristi po nekad i forstår i slicno.... nemoj koristiti iste epitete i imenice non stop... jednostavno menjaj reci da oni vide da ti imas vokabular reci mnogo veci nego na prvom nivou.....

e sto se tice usmenog dela... pitaju prvo opste stvari ko si sta si odakle si koliko ovde zivis sta te zanima i slicno.... zatim postave neko pitanje ovako iz opste kulture npr ja sam dobila pitanje o knjizi... koju sma zadnju knjigu procitala i da je prepricam... te zasto bih bas nju preporucila nekom.... e tu su me onda usput pitali i da li citam knjige na norveskom na sta sam odgovorila sa DA...

e onda imas i pitanje vezano za norvesku.... ja sam dobila pitanje o ekonomskoj krizi jer je tada po novinama to bilo aktuelno... da uporedim krizu u norveskoj i krizu u mojoj zemlji i sta mislim kako ce ta kriza da utice na norvesku....

lepo sm ose ispricali i otisla sam i polozila :)

e da na usmeni deo uvek ulaze po dvoje ljudi.... obicno pise raspored na vratima takoda mozes da vidis odma kako taj neko drugi prica ukoliko znas ko je.... samnom je bila jedna devojka koja je jedva pricala tako da nas dve nismo mogleda vodimo konverzaciju nego je mene mora otaj covek tamo da ispituje posto mi ona nije mogla postaviti konkretna pitanja....

sretno :)
lykke til :)

Анониман је рекао...

hvala kelly na odgovoru bas si mi opisala kako je na ispitu ..sigurno ce mi zatrebati tvoj odgovor jednog dana:)..ali dok ne stignem do toga molila bih da mi neko odgovori na gore postavljena pitanja..hvala jos jednom :)

kelly је рекао...

za anonimnog.... moj ti je savet da ti prvo vidis kako da verifikujes diplomu ekonomskog ffaxa ovde... e ako to moze onda dalje se baci na jezik.... nece ti ovde priznati niko nikakve certifikate iz srbije ili okolni zemalja.... ali je ako je skola dobra dobro nauciti jezik dole i doci ovamo i poloziti ga.... inace certifikat odozdo ovde za trazenje posla nece nista znaciti

Анониман је рекао...

Zdravo svima ,mene interesuje da li neko zna kakva je procedura za doktore ? Ja zavrsavam medicinu a jezik učim već 8 meseci . Planirala sam da čim diplomiram odem u Norvesku . Ako neko zna necije iskustvo značilo bi mi da ga napiše . Hvala unapred .

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav svima. Izvinjavam se bio sam malo zauzet u poslednje vreme. Pa idemo redom...

cao deki ..htela sam da te pitam ako ovde u srbiji zavrsim kurs norveskog preko neke skole stranih jezika ..da li ce mi se priznati sertifikat u norveskoj..i da li da pocnem da ucim jezik ovde ili da odem tamo pa da ucim...zavrsila sam ekonomiju.. da li znas ima li neki on line kurs iz oblasti ekonomije besplatan a na norveskom? Hvala.

Ne znam ko zelis da ti prizna sertifikat i zasto. Mozes malo da pojasnis. Za online kurs za ekonomiste stvarno nisam upoznat a ni moja zena takodje nazalost.

Dejan Mladenović је рекао...

Kelly hvala na informacija od velike su mi pomoci. Ma ti si vise nego adekvatna osoba nemoj da si skromna

Dejan Mladenović је рекао...

Sto se tice pitanje doktorke. Ja nisam detaljno upucen u celu proceduru ali znam da to ume da potraje medjutim oni koji uspeju karijera im bude veoma uspesna uglavnom. Mozda ima neko od lekara ko bio to podelio mada moram priznati da ono sto sam ja upoznao uglavnom posebna su sorta :)

Анониман је рекао...

Da li neko može da napiše neke savete za lakše i brže savladavanje jezika ,možda neke filmove za gledanje ili nešto slično ,neke knjige za čitanje itd... Bilo šta što je vama koristilo ...

Dejan Mladenović је рекао...

Ja sam pretplacen na novine Klar Tale i downloadujem sa njihovog sajta mp3 audio citanje celih novina.

Анониман је рекао...

Pozdrav Dejane!
Dobila sam nedavno autorizaciju za med.radnike,norveski ucim vec sedam meseci.Poslala sam CV na adresu vise agencija i sada cekam...Nameravam da dodjem u Oslo krajem februara.Ono sto me brine je kako da ppronadjem stan,cimere...ili da za pocetak rezervisem hostel.Kako se informisati o prevozu u Oslu(gde da to potrazim).I jos nesto,sta obavezno spakovati u kofer za obecanu zemlju Norvesku?Unapred hvala!

Анониман је рекао...

Da li možes da mi kažeš koliko si čekala autorizaciju i koju tačno školu ili fakultet si završila ? Posto je moj suprug pre 3 meseca poslao papire za autorizaciju više zubotehnicke škole koju je zavrsio u Beogradu ,i još uvek nije ništa dobio . Čisto da znamo koliko ćemo još čekati . Hvala :)

Анониман је рекао...

Zavrsila sam med.fakultet,specijalizirala dermatologiju.Papire sam cekala oko 4 ipo meseca.U medjuvremenu je vec trebao da vam stigne papir,faktura da uplatite oko 150 evra(u krunama naravno) kao taksu za obradu podataka.Koliko znam ovo se placa u SAFH a ne i u Nokut-u.Pozdrav!

Анониман је рекао...

Da ,da,znam . Platili smo tu taksu još u oktobru . Ok. Znači trebalo bi uskoro nešto da mu stigne ... Hvala.
A što se tiče medicine ako možeš da mi kažeš (pošto ja uskoro zavrsavam fakultet ) čula sam da uz autorizaciju same diplome tamo moraju ipak da se poloze neki ispiti i naravno jezik ,šta znaš o tome ?

kelly је рекао...

e da ja vas nebi tusila a i dekiju zatrpavala mesto.... ukratko cu samo napisati info iz prve ruke.... a ti deki molim te pojasni mi kako se ovde otvara ovo cudo od bloga ima mmnogo stosta da kazem pa da tebi ne zatrpavam :) i zelim ti srecu u cetvrtak na ispitu....

ovi sto su pitali za doktora.... ista je procedura kao za medicinske sestre... pocinje se raditi kao bolnicar pa kad se nauci jezik autorizuje se diploma za medicinsku sestru pa kad se i t oradi koju godinu polaze se bergen test zatim se polaze jedno 5 ispita plus drzavni u norveskoj ukupno traje oko 2god samo ucenje i cekanje same doktorske diplome... i ni tad niste pravi doktor nego ste lekar u turnusu sto znaci da 2 godine morate da radite u pratnji drugog lekara u nekoj bolnici a to mesto je uzaso tesko naci... evo moja drugarica ceka vec 2 godine na to mesto....internista inace kod nas ... tako da ako ste mislili doci i raditi kao lekar mozete da zaboravite nazalost,sto se tice samnog pocetka.... jedno vreme su za specijaliste izdavali licence opste medicine no sad vise ni to ne rade....

autorizacija zubotehnicara tesko da ce ikad i da se dobije nazalost jer kod njih je totalno drugaciji program i 98% ljudi je dobilo negativ na to... ne kazem sto posto jer mozda je neko koga ja ne znam dobio al tesko.....

u svakom slucaju svima zelim srecu

Nena је рекао...

Pozdrav Dekiju i srecno polaganje ispita.Kelly,hvala puno(ja sam dermatolog pa treba znati sta me tamo ceka).Mozae li mi reci neke stvari koje moram resiti na samom dolasku,stan,cimere,prevoz...Mozda za sve vas koji ste godinama gore izgleda trivijalno ali su meni u ovom trenutku sustinske stvari.Informacija je moc.

dejoslav је рекао...

Zdravo imenjace,
moja zena i ja smo odlucni da dodjemo u Norvesku pa nas za pocetak zanima da li mozda znas da nam kazes kakve su sanse za profesora spanskog jezika (master) ili profesora engleskog jezika(drugi jezik na fakultetu) sa brojnim preporukama i referencama o dosadasnjem radu i usavrsavanju ( praksama)?

Pozdrav od Nene i Dejana

kelly је рекао...

dejoslave posalji diplomu na verifikaciju u nokut prvo pa tek kad ti ono odobre diplomu mozes da se pozabavis ili trazenjem posla ili verifikacijom diplome... bez toga ti je dzabe bilo sta drugo planirati... adresa je www.nokut.no

kelly је рекао...

za nenu... ukoliko dolazis u oslo sve o prevozu mozes da nadjes na trafikantenu adresa ti je www.trafikanten.no .... stan mozes da potrazis preko finn.no ... i normalno da mi ne izgleda trivijalno jer i ja sam nekad bila na tom istom pocetku :)

dejoslav је рекао...

kelly hvala ti na pomoci. Idem da nacinim prvi korak.
Pozdrav

dejoslav је рекао...

kelly,
ako sam te dobro shvatio, prvo saljem diplomu da bi je odobrili pa posle biram da li trazim posao ili je verifikujem. Nekako mi nije tvoj odgovor dovoljno jasan tj. sta dobijam time sto je samo verifikujem kada u sustini je meni posao potreban?

kelly је рекао...

pa treba ti posao normalno al ne mozes da trazis posao ako nemas autorizaciju jer ne ispunjavas onda nikakve uslove... uslov da bi trazio posao je da imas autorizaciju

Nena је рекао...

Hvala Kelly...za Dejoslava,dokumentacija za nokut:obrazac nokut-a,popunjen i obavezno stiklirati da se slazete da oni mogu proveriti informacije,diploma srednje skole(overena fotokopija sa prevodom sudskog tumaca na engleski ili norveski jezik i ovo vazi i za ostala dokumenta)indeks(sve pisane strane)transkript ispita,diploma fakulteta,potvrda o radnom stazu,fotokopija radne knjizice,eventualno fotokopija vencanog lista kao dokaz o promeni prezimena.sve srediti po navedeom redosledu na obrascu i poslati i sa srecom.

dejoslav је рекао...

Veliko hvala Nena za detaljne informacije.
Pozdrav.

Dejan Mladenović је рекао...

Pozdrav svima. Vidim da je bilo dosta pitanja ali ste se dobro povezali tako mislim da nemam šta da dodam ako nekoga nešto još zanima neka postavi ponovo pitanje u komentarima.
Za kelly: moram i ja da se podsetim kako se otvara nalog za pisanje bloga ali nije ništa komplikovano. Pa kad ga napraviš da mi pošalješ link tako da mogu ga postavim ovde tako da svi koji se interesuju u vezi medecine mogu da dobiju informaciju od tebe. I nebrini neme problema sa zatrpavanjem ima i u Norveskoj grtalica :)

Dejan Mladenović је рекао...

Kelly:
Ako se dobro secam odes na sajt http://www.blogger.com i tamo kliknes na napravi blog i onda popunjavas podatke sve dokraja i na kraju imas blog. Pa onda krenes da pravis tekstove i da ih objavljujes. Nije komplikovano slobodno se igraj i uspeces.

Med. tehnicar је рекао...

Pozdrav svima,
Naime imam zelju da dodjem u Norvesku i da radim... Sto se tice moje strucne spreme imam zavrsenu srednju medicinsku skolu i visoku medicinsku skolu, oba smera su medicinska sestra - tehnicar. Radnog iskustva imam nesto manje od godinu dana... Dosta sam citao po forumima koji su mi napravili pravu konfuziju u glavi... Znam proces sto se tice autorizacije diplome i da mora da se ima odredjeno znanje norveskog jezika...
Moje pitanje na koje bih zeleo da razresim misteriju je...
Kako se trazi posao u Norveskoj tj. Na koji nacin mogu da se zaposlim tamo, nebutan mi je grad?
Cuo sam da u pocetku mora da se volontira bez ikakve novcane nadoknade, a slozicete se samnom da i tih par meseci moze dosta da kosta, da li postoji drugi nacin gde bih imao neka primanja da pokrivam mesecne troskove?
I, na koji nacin se dobija boravisna odnosno radna viza, za pocetak bih radio i kao bolnicar te bih kasnije autorizovao i visoku strucnu spremu?
Sta podrazumeva drzavni ispit za strance zdravstvene radnike?
Predpostavljam da postoje nacini jer je vecina mojih kolega gore, ali svi su se ucaurili i niko nece da da konkrentu informaciju....
Veliki pozdrav

Анониман је рекао...

Zdravo Dejane,
ja ne znam sta bih novo rekla o tvom blogu a da to neko vec nije pre mene ucinio. Zaista sam odusevljena ovim tvojim potezom, tacnije potezima kako onim u realnom zivotu tako i u ovom virtuelnom i podelio sa nama svoje bogato iskustvo. Hvala na tome! Mislim da sam sve procitala, ja sam inace bas pre par dana otkrila tvoj blog...tako da ispada da je ovo sve never ending story jer svako ima nesto novo da pita. U principu sve si obajsnio, ali mene zanima prvo da li jos uvek ima tih besplatnih skola ili kurseva norveskog na Rosenhof fakultetu koji ti spominjes? Da li uopste postoji neki nacin da se online prijavim u neku od tih skola (bespaltnih) i koji su uslovi uopste za upis u njih? Nemam nikakav poziv niti ponudu za posao, pa da li je to otezavajuca okolnost mislim da li ce me zbog toga odbiti za ucenje jezika? I druga stvar, znam da to nije tvoja struka ali da li mozda znas kakva je situacija sa arhitektama, da li traze inzenjere arhitekture, kakve su sanse da se nadje posao u Oslu konkretno? Molim te ako imas neki savet oko upisa u skolu jezika u Oslu slobodno mi pisi. Pozdrav! Nana.

Анониман је рекао...

Poydrav!
Sve mi je ovo lepo citati i zamisljati zivot u Norveskoj...Ali kako do nje stici?Vaspitac sam ovde u Srbiji,radim vec 6 godina i znam da se trazi to zanimanje tamO.Vidim ni ne traze posebnu srtucnu spremu,dovoljna je srednja skola.Pitanje je,imam li sanse da apliciran za radno mesto vaspitaca odavde i da me neko pozove?Naravno usput da ucim jezik.Vidim svi traze polozen taj ispit norksprove,ali to ocigledno mogu tek tamo?Kako onda da dobijem posao?Koji je vas predlog?